Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Προπτυχιακά προγράμματα

Ι. Τετραετές πρόγραμμα εκπαίδευσης νηπιαγωγών

1. Ο γενικός σκοπός του τετραετούς προγράμματος νηπιαγωγών είναι να προετοιμάσει νηπιαγωγούς-παιδαγωγούς για παιδιά ηλικίας 3-6 ετών. Αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος νηπιαγωγός πρέπει να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες και ταυτόχρονα να διαμορφώσει τις στάσεις που θα του επιτρέψουν, από τη μια, να οργανώσει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον για τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας και, από την άλλη, να υποβοηθήσει την ανάπτυξη τους στο γνωσιολογικό, κοινωνικό, συναισθηματικό και ηθικό τομέα. Τόσο το περιεχόμενο των μαθημάτων όσο και η μεθοδολογία τους στοχεύουν να οδηγήσουν στο σκεπτόμενο εκπαιδευτικό-παιδαγωγό, που είναι ικανός για αναστοχασμό και αυτοκριτική των παιδαγωγικών και διδακτικών αποφάσεών του και ο οποίος έχει την ικανότητα και τη διάθεση για διορθωτική επανάδραση. Ο παραπάνω γενικός σκοπός αναλύεται σε επιμέρους στόχους, ως αποτέλεσμα των οποίων αναμένεται ότι ο φοιτητής:

· Θα εμβαθύνει στις θεωρητικές βάσεις της αγωγής και του διδακτικού έργου μελετώντας τις ιστορικές, φιλοσοφικές, ψυχολογικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις της αγωγής και μάθησης.

· Θα γνωρίσει βασικές έννοιες, αρχές και γενικεύσεις της παιδαγωγικής επιστήμης και συνεπώς θα κατανοήσει πώς αυτές οριοθετούν την οργάνωση και άσκηση του διδακτικού έργου στο νηπιαγωγείο.

· Θα αποκτήσει τις διδακτικές δεξιότητες που απαιτούνται για αποτελεσματική οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας.

· Θα αποκτήσει τα εφόδια που απαιτούνται για την ανάπτυξη της αυτενέργειας, της κριτικής ικανότητας και της δημιουργικότητας των μαθητών.

· Θα αναπτύξει δεξιότητες έρευνας και το πνεύμα ελεύθερης αναζήτησης της γνώσης.

ΙΙ. Τετραετές πρόγραμμα εκπαίδευσης δασκάλων

1. Ο γενικός σκοπός του τετραετούς προγράμματος δασκάλων είναι να προετοιμάσει δασκάλους-παιδαγωγούς για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών. Αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος δάσκαλος πρέπει να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες και ταυτόχρονα να διαμορφώσει τις στάσεις που θα του επιτρέψουν, από τη μια, να οργανώνει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον για τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών σχολικής ηλικίας και, από την άλλη, να υποβοηθήσει την ανάπτυξη τους στον κοινωνικό, συναισθηματικό και ηθικό τομέα. Τόσο το περιεχόμενο των μαθημάτων όσο και η μεθοδολογία τους στοχεύουν να οδηγήσουν στο σκεπτόμενο εκπαιδευτικό-παιδαγωγό, που είναι ικανός για αναστοχασμό και αυτοκριτική των παιδαγωγικών και διδακτικών αποφάσεών του και ο οποίος έχει την ικανότητα και τη διάθεση για διορθωτική επανάδραση. Ο παραπάνω γενικός σκοπός αναλύεται σε επιμέρους στόχους, ως αποτέλεσμα των οποίων αναμένεται ότι ο φοιτητής:

· Θα εμβαθύνει στις θεωρητικές βάσεις της αγωγής και του διδακτικού έργου μελετώντας τις ιστορικές, φιλοσοφικές, ψυχολογικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις της αγωγής και μάθησης.

· Θα γνωρίσει βασικές έννοιες, αρχές και γενικεύσεις της παιδαγωγικής επιστήμης και συνεπώς θα κατανοήσει πώς αυτές οριοθετούν την οργάνωση και άσκηση του διδακτικού έργου στο δημοτικό σχολείο.

· Θα αποκτήσει τις διδακτικές δεξιότητες που απαιτούνται για αποτελεσματική οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας.

· Θα αποκτήσει τα εφόδια που απαιτούνται για την ανάπτυξη της αυτενέργειας, της κριτικής ικανότητας και της δημιουργικότητας των μαθητών.

· Θα κατανοήσει το ρόλο του σχολείου στο σύγχρονο κόσμο και ειδικότερα την αποστολή του να προαγάγει τις ιδέες τις πολιτειότητας, της διαπολιτισμικότητας, της δημοκρατικής αντίληψης, της συνεργασίας και αλληλοκατανόησης.

· Θα αναπτύξει δεξιότητες έρευνας και το πνεύμα ελεύθερης αναζήτησης της γνώσης.

· Θα είναι σε θέση να λειτουργήσει ως φορέας βελτίωσης της κοινωνικής ζωής και της γενικότερης ανάπτυξης του περίγυρου στον οποίο θα εργάζεται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου